Montréal - Mont Royal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu Montréal - Mont Royal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

Montréal - Mont Royal

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 April 2015 | Canada, Montréal

Goede avond,

Ja we bekennen, we hebben vandaag verschrikkelijk de toerist uitgehangen, we hebben een bustour gedaan. Wat moet ik zeggen? We konden niet anders, we hadden geen idee, de stad liet ons in het ongewisse.

Nee alle gekheid op een stokje, zoals ik gisteren al schreef, de stad oogt groot. Dus hebben we de Hop on Hop off gepakt, gewoon om onze voeten niet te veel te martelen. Ja natuurlijk hadden we de metro kunnen pakken, maar dan zie je weer niets van de stad. Met de bus is het toch anders, je krijgt een idee van de afstanden, de wegen en de straten. En er wordt je nog wat verteld ook. Ik moet ons gevoel gelijk geven, de stad biedt veel en dit ligt net wat verder van elkaar dan dat het lijkt.

Door de tour hebben we mooi een verdeling gemaakt van dingen die we morgen wat uitgebreider willen bekijken. Erg handig, scheelt zoeken.

Naast de vele hoogbouw, wat je vindt in Downtown Montréal, vindt het leven hier ook ondergronds plaats. Nee de mensen zijn hier geen afstammelingen van ratten of mollen, veel gebouwen hebben kelders van 5 niveau's. Nee even serieus, onze auto staat 3 etages onder de grond. Winkelcentra: 5 etages omhoog en 5 etages naar beneden. Er is een enorm gangenstelsel van wel 30 km, met winkels, restaurants, hotels etc. Ik weet niet wat het is maar blijkbaar stammen de mensen hier af van vampieren.

Daarnaast blijf ik het promoten, de Foodcourt. Ik meen het, één van de voordeligste en kwalitatief goede ontbijt, lunch en diner mogelijkheden. Maar toen wij gister alles op een rijtje hadden gezet, kwamen wij tot de conclusie dat we nog geen 'echt' Canadees voedsel op hebben. Toen rees bij ons de vraag: 'Wat is eigenlijk typisch Canadees eten?' We weten dat Montréal als specialiteit de Beagle heeft, in allerlei verschillende smaken, maar dat is geen diner. We zijn het even nagegaan en ook wij zeggen, net als vele Canadezen, ze zijn goed in grillen en burgers, maar typisch Canadees is er niet echt. Wij houden onze ogen open voor de lokale specialiteiten.

Wist je dat:
*Celine Dion getrouwd is in de Notre-Dame hier. Idee? Ja iedereen mag er trouwen, wachttijd is wel 2 jaar. Kan je nog even sparen voor de kosten.

Handig:
* In de stad zitten verschillende toeristen informatiepunten. Ben je even je oriëntatie kwijt? Loopt ergens naar binnen en je vindt een informatiepunt die je zo de weg wijst.

Tip:
* Ga niet alles lopen, je vergist je echt in de afstanden. Natuurlijk zijn wij Nederlands en vinden we alles goed te doen, maar ik meen het, je voeten gaan er wat van zeggen, want die vinden het niet zo leuk.

• 09 April 2015 - 19:11

Ilona:

Vampieren.... nee joh. Vanwege de kou in de winter! Kunnen de mensen lekker warm winkelen.