Toch wel een beetje trots! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu Toch wel een beetje trots! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

Toch wel een beetje trots!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

09 April 2015 | Canada, Montréal

Goede avond,

Okee in dit verslag komt wat kennis te pas over mij. Ik kan met volle trots zeggen dat ik in de afgelopen anderhalve week geen schoenen heb gekocht. Ja niet direct omvallen, het kan! Tot vandaag, ik was zwak en kon de verleiding niet langer weerstaan. Hallo nieuwe schoenen, maar ze zijn dan ook erg leuk.

De ochtend begon niet zo, we zijn eerst al wandelend naar het oude haven gedeelte gelopen en hebben daar een beetje rond gekeken. De stad heeft daar een wandelpromenade van gemaakt, inclusief "kinderkoppies" als bestrating. Om vervolgens naar de Notre-Dame te lopen. Over de Rue de Notre-Dame, wat voelt als een dijk. Om vervolgens naar binnen te gaan (voor $5,-), het is even wennen aan het donker, maar eenmaal als je ogen gewend zijn, prachtig. De detaillering, de ramen, de etages allemaal even indrukwekkend.

Na de lunch zijn we richting de welbekende tunnels gegaan. Hier kwamen we al snel achter waarom dit een doolhof wordt genoemd. Er is bewegwijzering gelukkig, maar daar is ook alles mee gezegd. Het voelde onder de grond allemaal niet zo duidelijk als boven de grond. Eigenlijk hadden we constant geen idee waar we liepen en geen oriëntatie. Uiteindelijk toen we bij de winkels aankwamen waren we dan ook enigszins opgelucht dat we een herkenningspunt hadden. Dus dan maar winkelen hè.

Tip:
* Je verdwaald in de tunnels, eerlijk waar, je hebt geen idee waar je naartoe loopt en hoe. Maak daarom direct bij binnenkomst een foto van de kaart op de muur zodat je weet waar je naartoe loopt.

Wist je dat:
* Ik toch nog steeds een beetje trots op mezelf ben dat ik de eerste anderhalve week geen schoenen heb gekocht. Geloof me Toronto weerstaan voelde als rehab.

  • 21 April 2015 - 13:15

    Femke:

    ik mis wel een foto van die schoenen hoor hahah ;P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6809

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 27 April 2015

Ontmoet Oost-Canada

Landen bezocht: