Frans kent ons - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu Frans kent ons - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

Frans kent ons

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 April 2015 | Canada, Montréal

We zijn er!

Montréal, de stad der steden, Franser dan Frans. Nee onzin, maar een stad is het wel. Jemig wat groot, toen we hier binnen reden deed het mij direct denken aan Toronto en zijn vele buitenwijken.

We zijn op tijd vertrokken vanuit Ottawa. Ondanks het feit dat onze auto vast stond op de parkeerplaats van het hotel en niemand onze auto uit het vak kreeg, door één verkeerd geparkeerde auto. Na ruim een half uur proberen en uiteindelijk 1 eigenaar die naast ons stond en zijn auto verplaatste, kwam de eigenaar van die éne auto.. om vervolgens doodleuk te vragen of zijn auto in de weg stond. JA U STAAT MIDDEN OP DE WEG! Gelukkig hebben we erom gelachen.

Zoals ik al aan het begin zei, zodra we Montréal waren binnen gereden wisten we direct dat de stad enorm is. Gelukkig ook hier weer duidelijke borden en straatnamen. Sorry, maar ik vind dat menig Europees land hier nog wat van kan leren.

Op naar de ontdekking van Montréal.

Tip:
* Ook hier weer, rij parallel aan de snelweg, volg niet de navigatie maar neem de 174 langs het water en de dorpjes. Ik beloof je de villa's die hier staan, wauw!

Wist je dat:
* De staat Ontario heeft overal langs de weg Onroute borden staan. Dit zijn borden bedoeld voor toeristen. Zo weet je per plaats wat er te doen is en waar het om bekend staat, erg leuk.
* Mijn Frans echt belabberd is, zodra we de staat Quebec binnen reden werden alle borden Frans/Canadees.
* Dat van het vaststaan met de auto echt niet aan ons lag! Want de "andere" buurman, die 5 minuten na ons in zijn auto stapte, was zo duidelijk tijd aan het rekken totdat wij zouden wegrijden. Want hij zag, dat het hem ook niet zou lukken zonder dat de 'midden' auto weggehaald zou worden.

• 08 April 2015 - 20:22

Leon:

Chauffeur had zeker Hollandse voor ouders

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015