When I Am King... - Reisverslag uit Kingston, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu When I Am King... - Reisverslag uit Kingston, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

When I Am King...

Door: Jessica Jiscoot

Blijf op de hoogte en volg Jessica

04 April 2015 | Canada, Kingston

Hallotjes,

Okee voor de leken onder ons, de titel is uiteraard van onze welbekende en zeer geliefde UB40 met het nummer..... Tromgeroffel..... Kingston Town.

Want waar wij vandaag achter zijn gekomen, verbaasde ons beiden. Kingston is leuker dan gedacht. Het stadje heeft een charmante kleine insteek en een bezoek is eigenlijk wel de moeite waard. Er houdt zich veel meer geschiedenis schuil in het plaatsje dan je in eerste instantie denkt.

Het winkelstraatje met boutique ogende winkels, de charmante villa's in de woonwijken, Queen's University, het authentieke gemeentehuis en het marktplein achter het gemeentehuis. Hier heb je de mogelijkheid om echte 'farmer' honing te kopen, bloemen en natuurlijk Maple Syrup. Niet vergeten de wandel-promenade langs Lake Ontario te noemen, met uitzicht op een paar van de 1000 eilanden. En de vele musea die het stadje heeft. Wij hebben ons vandaag goed vermaakt.

Wat uiteraard niet vergeten mag worden is dat je vanuit Kingston vaartochten kunt doen langs de welbekende 1000 Islands. Nee vrees niet je gaat niet alle 1000 eilanden langs.

Niet vergeten: het is morgen eerste Paasdag! Alles is dus gewoon dicht, op enkele eettentjes na. Ons was dit even ontschoten. We hebben dus geluk dat we een autorit gepland hebben.

Tip:
* Kingston is één van Ontario's engste steden... Waarom? Hier kan je alleen achter komen door een Haunted Tour te lopen en hier mag dan ook verder nooit buiten over gesproken worden. Nee even serieus, dit zetten ze echt heel leuk neer en moet je zeker gedaan hebben als je hier bent.

Wist je dat:
* Canada's eerste minister president uit Kingston kwam!
* Kingston een fort heeft laten bouwen ter bescherming van de stad. Alleen was de bouw een beetje buiten budget gegaan en dus is het fort nooit afgemaakt! En Kingston eigenlijk nooit is aangevallen of onder vuur heeft gelegen...

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015