Toronto we're back! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu Toronto we're back! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

Toronto we're back!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

25 April 2015 | Canada, Toronto

Met veel pijn in ons hart hebben we afscheid genomen van familie. Ondanks dat dit de eerste keer is dat we ze zien, hebben ze ons direct thuis laten voelen. Dit is zeker niet de laatste keer dat we ze zien.

We zijn namelijk alweer uitgenodigd om terug te komen. Ook als ik samen met mijn beste vriend wederom Toronto bezoekt.

De keuze om de laatste nacht in Toronto te verblijven heeft te maken met de rust. We zijn dan in ieder geval alvast in de buurt van de luchthaven. Want ondanks dat het dichtbij klinkt, ligt Chatham-Kent toch 3 uur rijden van Toronto. En ja we reden het centrum van Toronto nog niet in of er is al file.

Omdat we ook nog om moesten rijden eenmaal van de snelweg af. Zijn we erachter gekomen dat we een erg leuk deel van toronto nog niet gezien hebben, de West-side. We rijden langs allerlei leuke Urban zaakjes, met een hele hoop gezelligheid. Goede reden om nogmaals een bezoek te brengen aan Toronto!

Tip:
* Op zoek naar typisch Canadese kleding, Roots is your store.

Handig:
* Als je het centrum van Toronto in rijdt zorg dan echt dat je bijrijder met je mee kijkt in het verkeer. Er zijn een hoop werkzaamheden en dat staat genoteerd op borden. Omdat je toch op het nogal onvoorspelbare verkeer moet letten is het fijn als je bijrijder de borden leest, zodat je weet waar je aan toe bent.
* Werkzaamheden? Niet getreurd, alle wegen leiden naar Rome, vooral aangezien Toronto zeer eenvoudig is opgedeeld in blokken. (Werkzaamheden bij College/Carlton Street)

Wist je dat:
* De werkzaamheden in het Eaton Centre al zeker 3 jaar aan de gang is. Hoewel ze heel ambitieus zeggen dat het deze zomer klaar is betwijfel ik het. Ondanks dat kan je er nog steeds perfect winkelen.
* In de winkel Roots draaien ze Nederlandse hits. Ja Alain Clark met Father and Friends of wat dacht van je Mister Probz met Waves.

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015