Als douaniers mochten lachen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu Als douaniers mochten lachen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

Als douaniers mochten lachen

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

20 April 2015 | Canada, Niagara Falls

Hallo allen,

Het fenomeen der fenomenen, de highlight die je niet mag missen en het beroemdste natuurverschijnsel van dit gebied: de Niagara Falls. Yes, we zijn er. Zes uur aan een stuk gereden. Waarvan ik ook eerlijk moet toegeven 400 kilometer op één weg met de cruise control op 105 kmph.

We hebben cliché gedaan: een typisch toeristisch hotel aan de Falls. Je kan er een hoop van zeggen, maar wij hebben me toch een kamer met uitzicht, adembenemend!

Tip:
* Rij je via de 90 naar Niagara Falls? Dan moet je regelmatig tol betalen! Hou hier rekening mee, daarnaast moet je bij het opgaan van de snelweg een bonnetje krijgen van de medewerker bij de tolpoort (dus niet zomaar doorrijden!).
* Bijrijder? Hou eens bij hoeveel Europese plaatsen je voorbij rijdt. Wij zijn via Amsterdam, Geneve, Rome, Batavia, Manchester, en nog veel meer steden naar de Falls gereden.

Wist je dat:
* Bestuurders hier heel vriendelijk zijn voor elkaar, sta je in de berm met de auto (aan de rechterzijde), dan gaat iedereen van de rechter baan af, om je ruimte en veiligheid te geven.
* De grens tussen Amerika en Canada bij de Niagara Falls is en de douanier nors en kortaf over komt? Blijkt dat ze niet mogen [glim]lachen.

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015