We volgen het groen/blauw - Reisverslag uit Québec, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu We volgen het groen/blauw - Reisverslag uit Québec, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

We volgen het groen/blauw

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

16 April 2015 | Canada, Québec

Hoi hoi,

Wat ons gisteren opviel in de stad is hoe gezellig het oogt. De authentieke gebouwen, het artistieke gevoel wat er heerst en groene/ blauwe stippen op de stoep.

Dat laatste wekte mijn nieuwsgierigheid. Waarom liggen er groene/blauwe stippen op de stoep? Nadat ik gisteravond alle 7 kaarten (die we van het toerism centre hadden gekregen) heb doorgespit, had ik een vermoeden. Het is een wandelroute. En wat voor één. We zijn vandaag echt door de leukste straten gelopen, langs de mooiste huizen, de artistieke winkels en antiekwinkels, vintage shops, de haven, buiten de stadsmuren en binnen de stadsmuren. En dan hebben we de musea nog niet genoemd. Deze stad laat alleen haar geheimen zien aan degene die het willen zien. Het is een paradijs voor de fotografie liefhebber.

Tip:
* Vintage liefhebber? Leef je hier uit, zoveel leuks en moois, je kan niet kiezen.

Handig:
* Ga er niet vanuit dat de stippen op de tegels overal liggen, je moet wel de kaart erbij houden, want ze kunnen er zomaar 100 meter niet liggen.

Wist je dat:
* Er een kerst winkel is in de stad? Het hele jaar door kerstartikelen en kerstliedjes. Ik heb het te doen met de mensen die er werken.
* Wij hier schaamteloos veel gewinkeld hebben! Ja ik geef het toe, ik ben een beetje verliefd geworden op deze stad.
* Het uitgaansleven er ook goed uitziet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 6802

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 27 April 2015

Ontmoet Oost-Canada

Landen bezocht: