Ter land, ter zee en te voet - Reisverslag uit Québec, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en te voet - Reisverslag uit Québec, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en te voet

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 April 2015 | Canada, Québec

Goede avond,

De eerste dag in Quebec City zit er weer op.

Wat we vandaag gedaan hebben? Dat mag je raden.... heel goed wandelen. Hoe we gewandeld hebben, nou ik had bedacht om eerst even het toerism info centre binnen te lopen. We hadden zelf wel een idee wat we graag wilden zien, maar ik dacht: 'eens kijken wat die vrouw achter de balie met het ontzettend vrolijke gezicht ons te vertellen heeft'. Goed dus na 10 minuten, 'blablabla' dit mag je niet missen en 7 gratis kaarten verder, konden we op pad. Wat me wel opviel is dat ze veel dingen buiten de stad promoten. Jammer, want ik geloof dat de stad zelf genoeg biedt om de auto 2 dagen te laten staan, maar goed we gaan het zien.

We hebben heerlijk gewandeld, langs het fort, door het park, langs het water [oude haven]en binnen de stads muren. De zon scheen, prachtig uitzicht wij hebben niets te klagen.

Handig:
* Elke stad heeft een toerism info centre, hier vind je zoveel gratis folders en adviezen om te doen in de stad en omgeving. Absoluut handig!

Tip:
* Bedenk dat Quebec City op een berg/heuvel ligt, pas daar ook je route op aan... voordat je op en neer gaat lopen. (Ja ik heb spierpijn)
* Maar op de plattegrond, die je gratis krijgt, staat ook een hele mooie/leuke loop/wandelroute op. Je komt dan langs verrassende "onderwerpen".

Wist je dat:
* Hardlopen echt enorm populair is hier. Ik denk dat het door de heuvel en de trappen komt die je kan lopen in de stad. Phoe.... die mensen leggen zichzelf hier iets zwaars op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 6784

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 27 April 2015

Ontmoet Oost-Canada

Landen bezocht: