Als je van beren leren kan - Reisverslag uit Saint-Félicien, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu Als je van beren leren kan - Reisverslag uit Saint-Félicien, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

Als je van beren leren kan

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 April 2015 | Canada, Saint-Félicien

Hallo,

Wij zijn vandaag naar de dierentuin geweest en niet zomaar een dierentuin, maar eentje waar we gewoon moesten hiken om dieren te zien. Een geweldige ervaring.

Wat ons aansprak was; dat toen we bij de zeeleeuwen aankwamen ze direct bij ons kwamen kijken of misschien dat ze gewoon uit hun verblijf konden komen als ze dat wilden [echt waar!] of was het toch de ruimtelijkheid die de dieren hebben. Wij waren in ieder geval verkocht. De dieren hebben veel leefruimte, zien er gezond uit en zijn heel rustig. Ze hebben gezonde nieuwsgierigheid als mensen voorbij komen en ogen vriendelijk. Ja zelfs een onderonsje met een beer was gezellig, hij hield mij strak in de gaten en ik hem, maar wel op een hele ontspannen manier. Alsof hij/zij ons aan het bekijken was, net als wij hem/haar. Ook bij het verblijf van de arend, het is daar toegestaan om naar binnen te gaan en echt in het verblijf zelf te kijken, maar niet als het aan deze chef ligt. De arend zat gewoon bij de deur, waardoor ik, moet ik eerlijk bekennen, niet meer naar binnen durfde. Hij keek op zo'n manier van: 'Prima dat jullie mij van zo dichtbij komen bekijken, maar jullie komen niet mijn verblijf in'. Dus dat ook maar even niet gedaan. Voor ik het vergeet, het is daar ook toegestaan om in het uilen verblijf te gaan. Wauw wat een ervaring, om op nog geen meter van een prachtige witte uil te staan.

Uiteraard vind ik een dierentuin zo leuk, omdat ik dan wat verder kan experimenteren met mijn hobby: fotograferen.

Al met al een heerlijke dag, ik hoop dat jullie de foto's net zo mooi vinden als ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 6799

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 27 April 2015

Ontmoet Oost-Canada

Landen bezocht: