We gaan een spelletje doen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu We gaan een spelletje doen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

We gaan een spelletje doen

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

05 April 2015 | Canada, Ottawa

Goede avond,

We zijn er, Ottawa.

Vanochtend vroeg Kingston verlaten om naar Ottawa te gaan. Eerlijk moet ik zeggen dat ik niet veel van de stad had verwacht. De meningen over de stad zijn niet top: 'het is niet bijzonder', 'er is niet veel te doen', etc.

Na een korte, zonnige en mooie rit over de 1000 Island Pkw. kwamen we aan in de stad. Het eerst wat mij opviel was de toegankelijkheid en het gemak waarmee je het centrum in rijdt. Goed dat hebben meer steden, maar toen kwam het: kasteel, na indrukwekkend gebouw, na kasteel, na indrukwekkend gebouw. Hèèl even dachten we in Londen te zijn, want het Parlements-gebouw is net het Palace of Westminster.

Eenmaal toen we gesetteld waren in het hotel (die midden in het centrum ligt) zijn we direct gaan wandelen. Ons geluk: Ottawa blijkt een prima wandelstad te zijn! Met schitterende uitzichten!

Tip:
* Wanneer je van Kingston naar Ottawa rijdt, stuurt de navigatie je over de 401, let op sla zodra je kan af op de 1000 Islands Pkw. Hier rij je parallel aan de 401 en over een prachtige kustweg! Zeker doen dus, kan je eilandjes tellen.

Handig:
* Alles heeft hier wel een Drive In... zo fijn als je alleen maar koffie wil!

Wist je dat:
* Als je op de 1000 Island Pkw. rijdt kan je het spelletje eilandtellen doen... hoeveel eilandjes tel je tijdens de rit..
* In Ottawa op het terrein om het parlementsgebouw, kan je het spelletje politieauto tellen doen, wij hebben er vandaag 7 geteld! Op naar morgen.

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015