Highlights en schoenen! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu Highlights en schoenen! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jessica Jiscoot - WaarBenJij.nu

Highlights en schoenen!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

31 Maart 2015 | Canada, Toronto

Goede morgen,

Gisteren zo moe dat zodra de deur van onze hotelkamer dicht was, we beiden zijn gaan liggen en niet meer overeind zijn gekomen.

Vandaar het verslag van dag 3, op dag ... Nee dit is niet om het moeilijker te maken. Gewoon om jullie alert te houden!

Eigenlijk hadden we gisteren heel wat op ons lijstje staan: Casa Loma, Bata Shoe Museum en de CN-Tower.

We zijn begonnen bij Casa Loma. Bijzonder kasteel met prachtig uitzicht op de stad. Al moet ik eerlijk zeggen dat het bijbehorende verhaal van het kasteel iets tragisch geeft. Stel je maakt een kasteel voor je vrouw, uit liefde.. heel mooi allemaal (niet realistisch!) en de taks die je betaald is ca. $800,-. Maar toen kwam de grote boze crisis en gaat de gemeente taks innen afhankelijk van hoeveel ramen je huis heeft. Dan heb je een probleem, u mag zelf rekenen, groot kasteel + 98 kamers + veel ramen per kamer = als bewoner uiteindelijk maar intrekken in de woning boven de garage bij je voormalig chauffeur.
Maar je kan er een hoop van zeggen, mooi en indrukwekkend is het zeker.

Na zeker 2 uur zoet te zijn geweest in het kasteel was het tijd voor een museum, deze 2 liggen vrij dicht bij elkaar. Dus is het wel zo logisch om dat te doen.

Het Bata Shoe Museum wat kan je ervan zeggen als schoenliefhebber. Het is gewoon gaaf! Veel etages, per etage een ander onderwerp. Zo vind je in de kelder de geschiedenis van de schoen en de oorsprong van verschillende schoenculturen. Op de begane grond vind je celebrity schoenen. Jawel mijn leven is verrijkt nadat ik de schoenen van Justin Bieber zag, de schoenen die hij droeg tijdens de videoclip van 'Baby'. Op de eerste etage vindt je de verschillende schoenen en ontwerpen van de Native American. Bijzonder om te zien hoe het patroon per regio anders is. Op de 2e etage vind je er een tijdelijke tentoonstelling, dit keer ging het over de 19e eeuwse schoen. Goed, genoeg schoenen, ik zal jullie niet langer vervelen.

Eigenlijk was de dag toen al om. We hebben een hoop gelopen en eigenlijk riepen onze voetjes dat ze het wel genoeg vonden voor vandaag, dus eten en terug naar het hotel.

Tip:
* Onthou de sneaker is in Canada groter en uitbundiger dan in Nederland, voor de meest gave creaties moet je hier zijn!

Wist je dat:
* Het verboden is om op zondag je dode paard te verslepen op Young Street... (shit, ander plan bedenken voor zondag)

Handig:
* Bij alle hotels/winkels/restaurants kan je gratis maps en kaartjes krijgen van de stad, daarnaast vinden inwoners het erg leuk om de beste 'insider' tips te geven. Dus lief lachen en een flinke babbel mee hebben en je krijgt veel voor elkaar.

Jessica

Hoi, Leuk dat je ons volgt tijdens onze reizen. Elk jaar maken wij, mijn moeder en ik, een reis. Niet alleen omdat we beide houden van 'het ontdekken' tijdens reizen, maar ook vinden wij het een geweldige manier om met elkaar in contact te blijven op deze wijze. Dus welkom bij onze reis!

Actief sinds 31 Maart 2015